Saturday, January 22, 2011

1st post

assalamualaikum dan salam sejahtera..
ntah knp aku rse nk wat blog plakkn..mkin sbb rmai kwn2 ad blog so sdikit terpengaruhla..
firstly let's me introduce  myself ..bak kte org dlu2 xknal maka xmesra..haha..
hmm...me just an ordinary person, ordinary student, and with other ordirnary things..*nnti la cerita detail..
objektif aku menulis blog ni adalah untuk
1. memperbaiki skill penulisan aku..sbb kos aku ni byk menulis..
2. khabar angin yg menyatakan yg fb nk ttup nnti lakn..
3. nk tau ap yg bestny main blog nih..
4. ckup la tu..nk wat ap wat obj byk2..haha..

ttg nama blog tu just dpt ilham dr Surah An-Nur ayat 35



terjemahan ayat:



“Allah (memberi) cahaya (kepada) langit dan bumi. Perumpamaan cahaya Allah adalah seperti lubang yang tak tembus yang di dalamnya ada pelita besar. Pelita itu di dalam kaca dan kaca itu seakan-akan (bintang yang bercahaya) seperti mutiara yang menyalakan minyak dari pohon yang banyak berkahnya, iaitu pohon zaitun yang tumbuh tidak di sebelah timur (sesuatu) dan tidak pula di sebelah baratnya yang minyaknya sahaja menerangi walaupun tidak disentuh api. Cahaya di atas cahaya (berlapis-lapis) Allah membimbing kepada cahayanya, siapa yang Dia kehendaki, dan Allah membuat perumpamaan-perumpamaan bagi manusia dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu.


dan yg paling penting dlm blog ni aku dapat tulis ap yg aku fikirkan, amati atau alami tanpa menyentuh mana-mana pihak la kn...

thanks 4 reading*klo ad yg bce la..



No comments:

Post a Comment