Saturday, March 5, 2011

pengalaman ke alam dewasa

Assalamualaikum n peace be upon on u..

Bile aku dh bosan2 wat keje kuliah mula la p blog walking..sb terbac satu entry yg best dr saudara zack (link)..so aku pn try la menyimbau kenangan time berkhatan kot2 ad lg tersimpan dlm otak ni kn. sebenarnya berkhatan or bersunat ni dapat dinyatakan seperti berikut:

Perkataan berkhatan berasal dari perkataan 'khitan' iaitu potong. Dalam Malayalam ianya juga disebut sebagai Maarkham. Kebiasanya ianya juga disebut sebagai 'sunat'. Ini digunakan untuk menunjukkan bahawa ianya dilakukan sebagai 'kebiasaan' pada zaman Nabi Ibrahim A.S.

bagi bdak2 lelaki ni time yg ideal utk bersunat adalah time skolah rendah..asal ad je cuti pnjg masing2 akan tye bile nk bersunat. time tu ad la sorg kwan aku ni menjadi lelaki pertama yg bersunat..time darjah 3/4 klo x salah la..mmg bdak2 lain respek la, but ad gak yg wat kepala giler g kaco dy kat situ so berdarah spai nangis2 mmbr aku tu..hehe..nk wat cmne kn..mne pon budak2..

turn aq plak spai time drjh 5..time tu dh tak heran sbb rmai yg dh bersunat..lg pn mak aku sruh wat serentak ngan adek aku yg drjh 3 time tu. Ayah aku ckp pas sunat ni nnti boleh kawen..tp kpala bdak2 mne la tau pape so lyn je la kn..

jd hr yg dinantikan tiba..tgk rmai gak bdak2 yg sebaya aku dok tgu giliran masok ke bilik sejut tu..tak kurg juga yg menangis n macam2 lg...tup2..sampai giliran aq..dgn CUAK aku pun melangkah masuk..mak ak stay utk tgu adek aku la kn..lgpn abg kne la brani br leh ex dpn adek.hehe..

jumpe dr dy sruh baring atas katil..smpt gak aq tgk peralatan yg bakal digunakan..fuh..seram..tp xde la kuar peluh disebabkan bilik yg maha sejuk tu..pastu assistant dr tu smbg2 la ngan aku, sementara nk cocok bius..keletang..tang..tang..ok..siap..

balik rumah, kesan bius hilang, mmg mengalir air mate la mcm org br putus cinta..haha..seminggu gak dok kat umah, terbaring je..tp yg bestny nk ap sume spai dpn mate..hehe..lpas cuti sekolah abes jpe kawan2 leh tarik muka matang sbb dh bersunat..haha..
tgk usop santorian b4 adny astro
thats all.. 

No comments:

Post a Comment